ciccipehrson

Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

Presentation - Thyra

Av Cecilia Pehrson - 1 januari 2012 11:42

Ponnyn jag har kallas till vardags Thyra, Bebbe, Gumman, Sötnos, Bebis, m.m Kärt barn har många namn, haha!


Thyra är en c-ponny, 1.40 cm hög. Hon är ett sto, som ni kanske redan har listat ut. ;) Hon har ett temperament som hette duga! Hon är född 2002 på Gävle Ponny klubb och där finns hennes mamma nu. Hon har ingen stam och vi vet ingen ras på henne.


Med föregående ryttare har hon startat upp till LB dressyr och LA hoppning. Med mig LC hoppning.. Men vi satsar på LB hoppning och P70 fälttävlan iår. Både hon och jag ÄLSKAR att ut och hoppa på terrängen!


När jag köpte henne så hade jag redan en foderhäst, men jag visste att jag skulle bli av med honom. Så jag satt framför datorn och kollade på hästar på Hästnet, frågade kontakter, tjatade på mina föreldrar att prov rida varenda en. Fast.. Det fick jag ju inte. Men vi åkte på en som inte bodde så långt i från oss. Jag och min familj gick in i ridhuset, och där såg jag världens finaste ponny, Thyra. Men jag hade ju hört att man alltid blir förälskad i första ponnyn man kollar på.. Men jag provred och dom sa att det den var helt ur kondition efter att ha stått i ett halft år. Men jag slet och kämpa, men jag tyckte ändå om henne. Jag vet inte varför. Men prov red igen och då red även min kusin somär grymt duktig på hästar. Vi åkte hem och diskuterade, och bestämde oss för att köpa henne till min stora lycka! :D Hon kom hem till oss och vi kämpade med hennes kondition i några månader. Efter att ha köpt henne i mars så kom vi ut på våran första LD i slutet av maj. Vi fortsatte att kämpa, och nu står vi här! :D

___________________________________________________________________________________________________

Även här så är det bara att slänga iväg en kommentar och ni undrar något.


       






Ursäkta att bilderna är åt fel håll...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Pehrson - 17 januari 2014 19:23

     

Av Cecilia Pehrson - 11 oktober 2013 22:00


 

Av Cecilia Pehrson - 24 januari 2013 19:31


hej hej hej hej hej hej  

Av Cecilia Pehrson - 1 januari 2012 17:12


Hej! Igår var det maskeradhoppning på ridskolan, och jag var med! :) Jag var utklädd till Cowboy, men det gick inte så bra hoppade LB höjd (90) och det gick jätte bra, en bom föll i omhoppning, men annars super nöjd! :D Kunde tyvärr inte fotografera ...

Av Cecilia Pehrson - 29 december 2011 21:19

Hej, jag hade tänkt starta bloggen med en presentation om mig, och ett annat inlägg om Thyra. :)   Jag heter då Cecilia Pehrson men kallas Cicci och jag föddes 2000. Jag är en pigg och glad tjej som älskar hästar, det är det bästa som finns! Jag ...

Presentation


Hej, jag är en tjej vid namn Cecilia, som är 11 år och har en c-ponny, Thyra. Thyra är 9 år (2011) och 1.40 i mankhöjd. Vi tävlar just nu LD-LC hoppning, men nästa år hoppas vi på LC-LB. :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards