ciccipehrson

Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Presentation

Av Cecilia Pehrson - 29 december 2011 21:19

Hej, jag hade tänkt starta bloggen med en presentation om mig, och ett annat inlägg om Thyra. :)


Jag heter då Cecilia Pehrson men kallas Cicci och jag föddes 2000. Jag är en pigg och glad tjej som älskar hästar, det är det bästa som finns! Jag föddes i Uppsala, bodde i Järfälla utanför Stockholm innan jag flyttade upp till Bollnäs. Jag är grymt envis och jag har en ponny, Thyra, som är precis likadan. ;) Henne berättar jag mer om i ett annat inlägg. Jag har även andra intressen så som fotografera och baka.


Nu ska ni få veta min lilla häst historia:

Jag har alltid tyckt om hästar. Min kusin hade en foder-ponny när jag föddes, och den red jag alltid på när jag var hos dom. ;) Och det var mycket genom henne jag började med hästar. Sen så red jag lite grann på ridskolan vi bodde nära i Järfälla, alltså sånna där "bara sådär lektion", haha jag vet inte hur jag ska förklara. Men sen så flyttade vi ju till Bollnäs där jag gick på en riktig hästskötar-kurs. Efter det så började jag rida lite smått.. Jag tyckte det var roligare och roliger, och jag gick på svårare och svårare lektioner. Efter ett tag så letade vi efter en foder häst, och jag fick en på ridskolan som jag red 3-4 ggr i veckan. Så red jag den ett tag innan jag kollade efter in ny större (den andra var en b-ponny). Vi hittade en som stog i Gävle och vi åkte och kollade och prov red. Jag blev förelskad, den var super söt och snäll. Vi åkte hem, grubblade lite, men sen så tog vi hem den! :) Jag hade den mellan sep 2010-apr 2011. Sen så hände det andra saker som ni får veta i nästa inlägg. :)


Det var nog allt! Men om det är nått annat ni vill veta så är det bara att skicka i väg en kommenter! :D


 

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Pehrson - 17 januari 2014 19:23

     

Av Cecilia Pehrson - 11 oktober 2013 22:00


 

Av Cecilia Pehrson - 24 januari 2013 19:31


hej hej hej hej hej hej  

Av Cecilia Pehrson - 1 januari 2012 17:12


Hej! Igår var det maskeradhoppning på ridskolan, och jag var med! :) Jag var utklädd till Cowboy, men det gick inte så bra hoppade LB höjd (90) och det gick jätte bra, en bom föll i omhoppning, men annars super nöjd! :D Kunde tyvärr inte fotografera ...

Av Cecilia Pehrson - 1 januari 2012 11:42

Ponnyn jag har kallas till vardags Thyra, Bebbe, Gumman, Sötnos, Bebis, m.m. Kärt barn har många namn, haha!   Thyra är en c-ponny, 1.40 cm hög. Hon är ett sto, som ni kanske redan har listat ut. ;) Hon har ett temperament som hette duga! Hon är ...

Presentation


Hej, jag är en tjej vid namn Cecilia, som är 11 år och har en c-ponny, Thyra. Thyra är 9 år (2011) och 1.40 i mankhöjd. Vi tävlar just nu LD-LC hoppning, men nästa år hoppas vi på LC-LB. :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards